Uygulamalı Dersler Bölüm Başkanlığı
Bölüm olarak amacımız
Öğrencilerimizi sadece akademik olarak değil, sosyal ve kültürel olarak da yaşama hazırlamaktır.
Bölümümüz; görsel sanatlar, müzik, halk oyunları ve satranç branşlarından oluşmaktadır. Derslerimiz her branş için hazırlanmış atölyelerde işlenmektedir.
Görsel Sanatlar
Resim genel anlamda bireyin iç dünyasının kâğıt üzerine aktarılmış biçimi ve zihinsel gelişim göstergesi sayılabilir. Algının gelişmesi, farkındalığın artması, sanatsal yeteneğin keşfi, yaratıcı düşünce ve sanat yoluyla kendini ifade etme becerilerinin kazandırılması yolunda harcanan her çaba çocuğun zihinsel gelişiminde önemli etkiler yaratır. Çocuk çizmiş olduğu resimlerde kendi hayal dünyasını ve yaşamını yansıtır.
Görsel Sanatlar Dersinde Amacımız
Öğrencilerin duygu, düşünce ve izlenimlerini görsel dil aracılığı ile anlatabilmektir.
Yetenek ve yaratıcılıklarını estetik bir seviyeye ulaştırmaktır.
Amacına uygun malzemeyi seçme, malzemeden anlam çıkarma becerisi kazandırmaktır.
Bireysel veya grup çalışmalarında sorumluluk bilincini aşılamaktır.
Baktığını gören, algılayan, düşünen ve birtakım yargılarda bulunabilen, kişilik sahibi birer birey haline getirmektir.
Derslerimiz görsel sanatlar atölyelerinde işlenmektedir. Atölye ortamı öğrencilerimize malzemeleri tanıma şansı vermekle beraber, sınıf ortamından farklı olduğundan hayal gücünü özgürce ortaya koymasını sağlamaktadır.
Müzik
Özel Gebze Eğitim Kurumlarında gerçekleşen müzik derslerinde farklı yaş gruplarına, farklı metotlarla “Herkes müzik yapabilir” felsefesini temel alan müzik öğrenim programı uygulanır. Oluşturulan çok sesli okul koroları, enstrüman grupları ve kulüp çalışmalarıyla; bu çalışmalarda yer alan öğrencilerimizin sanatsal anlamda bir bütünün parçası olma yeteneğini kazanması hedeflenir. Büyük yaş gruplarında felsefe, sosyoloji, edebiyat ve sanatın iç dinamiklerini göstermek amacıyla müzik tarihi; armoni - solfej ve temel enstrüman eğitimi eşit zamanlı olarak verilir. Güncel ve teknolojik gelişmeler takip edilerek müzik öğrenim programlarına dahil edilir ve etkin olarak kullanılır.
Akademik Yaşam
PERFORMANS (LGS) AKADEMİ
Yaşam zaten sınavlar silsilesi değil midir? Yaşarken toplumun sosyal ve ahlaki değerler sınavına tabi olmuyor mu insan? Özel Gebze Eğitim Kurumlarında sınava hazırlık yaşarken öğrenmektir.
Türkiye’de sınav, eğitim sisteminin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu sebeple, Özel Gebze Eğitim Kurumlarında LGS sınavına yönelik, özellikle yedinci sınıftan itibaren Kâşiflerin en iyi şekilde hazırlanmalarına yardımcı olacak ortamlar hazırlanır. 8. sınıf Özel Gebze Ortaokullular, öğretim yılının hemen başından itibaren, çalışmalara hız verilir. Öğrencilere yıl içerisindeki hazırlık çalışmaları kapsamında, on beş günde bir, deneme sınavları uygulanır. Bu sınavlar, sınav tarihi yaklaştıkça daha sık uygulanır. Her gün uygulanan sınavların, sonuçları değerlendirilip, yapılan yanlışların ortadan kaldırılmasına yönelik etüt saatinde ve Cumartesi okulunda toplamda 12 saat 6 şarlı guruplar halinde masa başı dershane mantığı ile sınava hazırlanırken eksik konuları olan bireylere ise stajyer öğretmenler eşliğinde birebir konu anlatımı planlanmaktadır. Bu çalışmaların ana gövdesini oluşturan hafta sonu uygulamalarıyla, Öğrencilerimizin dershaneye duydukları ihtiyaç ortadan kaldırılır. Böylece örenciler kendilerine ayıracakları zaman konusunda büyük avantaj elde ederler. Sınav başarılarını artırmak amacıyla, soru çözme teknikleri, sınav kaygısıyla baş etme yöntemleri vb. başlıklar altında, konusunda uzman kadromuzla gerekli çalışmalar yapılır.
Öğrencilerimizin sınav başarılarının %100 olması amaçlanmaktadır.
Öğrenciye Yönelik Çalışmalarımız
• Oryantasyon Çalışmaları
• Tanıma Çalışmaları
• Yönlendirme Çalışmaları
• Akademik başarıyı arttırma çalışmaları
• Eğitici çalışmalar ve seminerler
• Mesleki rehberlik çalışmaları
• Farklı öğrenen gruplar için bireyselleştirilmiş eğitim çalışmaları
Veliye Yönelik Çalışmalarımız
• Veliyi tanıma çalışmaları
• Anne-baba danışmanlık çalışmaları
• Seminer ve grup çalışmaları
• Bültenler aracılığı ile bilgilendirme
LİSEDE MESLEĞE YÖNELTEN EĞİTİM
9. sınıf sonunda öğrencinin hangi mesleği seçmek istediği belirlenir. Bu belirleme akademik testler ve eğitim koçlarının rehberliğinde yapılır.
10. ve 11. Sınıflarda akademik çalışmalar sürdürülürken öğrencinin üniversitede okumak istediği meslek ile ilgili alt yapı oluşturulur.
Örneğin Tıp Fakültesi’nde okumak isteyen bir öğrenciye müfredat programının dışında kimya ve biyoloji desteği sağlanır.
12. sınıfta doğrudan üniversite sınavını merkeze alan bir eğitim modeli uygulanır.
15 Günde bir düzenli olarak yapılacak sınavlar sonunda öğrencilerin yanlış yaptıkları sorular problem çözme saatlerinde açıklanacaktır. Ayrıca konu eksiği tespit edilen öğrencilerle dershane deneyimi olan alanında uzman öğretmenlerle etüt ve bire bir çalışmalar yapılır.
Bilim İlkokul, lise, lisans, yüksek lisans ve doktora... Eğitim merdiveninin beş basamağı. Normal bir yaşama kavuşmak için ilk üçü yani ilkokul, lise ve lisans artık psikolojik bariyer zaten.
Hatta herkesin o ya da bu şekilde master’lı olduğunu düşünürsek, master yapmak da günümüzde bu psikolojik sınırın içine giriyor. Daha 50 yıl önce herkesin ilkokul mezunu olması önemli bir amaçken artık günümüzde yüksek lisans yapmamış olmak eksiklik sebebi haline gelmiş durumda. Eğitim merdiveninin son basamağı, doktora ise kendini diğerlerinden ayırmış durumda! Çünkü ilkokulu bitir; liseyi, lisansı hatta yüksek lisansı bitir... Yaptığın şey sadece daha fazla öğrenmek.
Doktora yapınca ise artık bilim insanısın!
Üniversiteye girme aşamasında tercihlerini belirleme durumunda olan, üniversiteyi bitirip de kendini iş bulma cenderesinin içinde bulan dünya kadar genç insanın kafasından en az bir kez “Akademik hayata gireyim de kendimi garanti altına alayım” düşüncesi geçmiştir.
Durun gençler! Kapalı bir kutu olan, hakkında pek bir şey bilmediğiniz doktora yaşamını size çok sevdiğim şu yazıdan (http://www.businessinsider.com/the-illustrated-guide-to-a-phd-2012-3) alıntılayarak basitçe anlatmaya çalışayım, kararınızı sonra verin:
1. İnsanoğlunun günümüze dek eriştiği bilgi seviyesini temsil eden bir daire düşünün:
2. İlkokulu bitirdiğinizde çok temel ancak çok da az şey biliyorsunuzdur:
3. Liseyi bitirdiğinizde biraz daha fazla şey biliyor olursunuz:
4. Üniversiteye girip lisans eğitimini bitirdiğinizde artık bir alanda özelleşirsiniz:
5. Yüksek lisans yapıp özelleştiğiniz alanda biraz daha derine inersiniz:
6. Bilimsel makaleler okumaya başlarsanız özelleştiğiniz alandaki bilgi seviyesinin en uç noktasına kadar ilerlersiniz:
7. Sınıra geldiğinizde artık odaklanmaya başlarsınız:
8. Yıllarınızı sınırı itmekle geçirirsiniz:
9. Ta ki sınırda ufak bir çıkıntı oluşturana dek:
İşte sınırdaki bu çıkıntıya ‘doktora’ deniyor!
10. Hâlâ odaklı olduğunuz için kendinizi farklı bir dünyada gibi hissedebilirsiniz ancak geriye çekilip büyük resme tekrar bakarsak:
Burası kırılma noktasıdır.Yaptığınız bu çalışmaya bakıp da insanoğlunun eriştiği sınıra kıyasla ne kadar ufak bir iş olduğunu gördüğünüzde, bu ufacık işi yapmak için hayatınızı verdiğinizi fark ettiğinizde, insanoğlunun geldiği sınırı genişletmenize rağmen halen kimse size para vermediğinde (!) ve en önemlisi de alabildiğine geniş bir dairenin sınırındaki ufacık bir noktaya odaklandığınızı anladığınızda... “Moralim bozulmaz” diyorsanız doktora yapmayı düşünmeye başlayabilirsiniz.
Hayatta nereye yöneleceğinize dair tercihleriniz dairelerle açıklanacak kadar basit aslında:
Ya dairenin içinde bir çok yöne doğru genişleyecek ancak hiçbir yönde sınıra ulaşmak gibi bir derdin olmayacak ya da kendine tek bir yön seçip o yönde sınırları zorlamak için uğraşacaksın.
Tercih bu kadar basit.
Sosyal, Kültürel ve Sanatsal Etkinlikler
Alanlarında uzman öğretmenler denetiminde çocuklarımızın fiziksel ve ruhsal gelişimlerini tamamlamalarına katkıda bulunmak amacıyla çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler " ÖĞRENCİ MERKEZLİ " yöntemlerle uygulanmaktadır.
Öğrencilerimiz ilgi ve yeteneklerine göre Kulüp (Tiyatro, Drama, Matematik, Bale, Satranç, Müzik, Görsel Sanatlar, Teknoloji ve Tasarım, Felsefe Tarih, El Sanatları, Takı Tasarımı, Model-Maket, Fotoğrafçılık, Heykel, Seramik, Vitray, Bilgisayar, Halk Dansları, Modern Dans, Bilim ve Teknoloji vb.) faaliyetlerine yönlendirilmekte, böylelikle yaratıcılıklarını ve kendilerini ifade edebilme yeteneklerini ortaya çıkarmalarına olanak sağlanarak öğrencilerimizin sanatsal ve kültürel gelişimlerini sağlam temeller üzerine kurmalarına yardımcı olunmaktadır.
Öğrencilerimizin, hayal gücü ve yaratıcılıklarını ortaya çıkaran sanatsal etkinliklerle, ulusal ve evrensel kültür değerlerini benimseyen, estetik anlayışı gelişmiş, sanata katkıda bulunabilecek duyarlı bireyler olarak topluma kazandırılması hedeflenmektedir.
Hafta sonları Müzik (Piyano, Org, Gitar vb.), Resim, Satranç, Halk Oyunları, Klasik ve Modern Danslar, Bale, Tiyatro, Drama, Basketbol, Voleybol, Step, Ritmik Jimnastik, Badminton, Yüzme branşlarındaki etkinlikler öğrenci ve velilerimizin tercihlerine sunulmakta ve yine onların katılımlarıyla yıl sonlarında düzenlenen çeşitli programlarla sergilenmektedir.
Bunun yanı sıra kültürel ve tarihi mirasımızı çocuklarımıza yerinde göstermek amacıyla gerek il içi, gerek il dışı gezi organizasyonları yapılmakta, öğrencilerimizin okul içi ve dışında yapılan çeşitli yarışmalara katılımları teşvik edilmektedir.
Sosyal - Kültürel ve Sportif Faaliyetler
Sosyal, Kültürel ve Sportif Etkinlikler programı çerçevesinde, öğrencilerimizin düzeyine, okul ortam ve koşullarına uygun olarak, onların ilgi ve yeteneklerini geliştirmek amacıyla İngilizce, Matematik, Satranç, Bilişim, İngilizce Drama, Türkçe Drama, Müzik, Sanat Etkinlikleri, Dans, Halk oyunları, Jimnastik, Basketbol, Akıl Oyunları, İngilizce Matematik, El Sanatları, gibi kulüpler oluşturulmuştur.
Okullarımızda ayrıca sportif faaliyetler de yoğun olarak sürdürülmektedir. Takımlarımız okullarımızı yerel, ulusal ve uluslararası turnuvalarda temsil etmektedirler.
Okullarımızda tüm spor ve kulüp çalışmalarına uygun ortamlar yaratılmış ve öğrencilerin kullanımına sunulmuştur.