Fen Bilimleri Bölüm Başkanlığı
Bilgiyi verildiği gibi kabul eden değil; sorgulayan,
yorumlayan ve paylaşan bireyler yetiştirerek öğrencilerimizi yüksek öğretime
hazırlamaktır.
Eğitim süreçtir ve bu süreçte bölüm olarak ortak dili,
sürekliliği, işbirliğini esas alarak çalışmalarımızı okulumuzda 5. sınıftan 12.
sınıfa kadar fen dersleri olmak üzere bir bütün olarak sürdürmekteyiz.
Bölümümüzce Okutulan Dersler;
İlköğretim fen ve teknoloji dersleri
Lise fizik, kimya, biyoloji ve sağlık bilgisi dersleri
Fen ve Teknoloji Öğretimindeki Temel Hedeflerimiz;
Laboratuar çalışmalarının önem kazandığı, ezberden uzak,
öğrencilerin sebep sonuç ilişkisi kurabildiği, olayları yorumlayabildiği ve
günlük hayatla bağlantılı bir eğitim sistemi uygulamak,
Ders içi etkinlik ve uygulamalarla Fen ve Teknoloji dersine
olumlu tutum geliştirmek,
Yapılacak etkinliklerle bilgiye ulaşmayı sağlamak ve
öğrencilerin bu bilgileri analiz edebilmelerine yardımcı olmak,
Küresel ısınma, çevre bilinci gibi dünya çapında çevre
sorunları hakkında farkındalık yaratmak,
Bilimsel yaklaşım becerilerini uygulayabileceği, çevre
okullarda ve Türkiye genelinde yapılacak olan proje yarışmalarına katılmak.
Laboratuar Çalışmaları
Öğrencilerimizin çevre bilincine sahip, bilimsel
düşünebilen, deney yapabilen ve çözümler üreten ve bilen bireyler olarak
yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Bilimsel temellerin atıldığı ilköğretim
öğrencilerimizin yoruma, değişmeye ve gelişmeye açık olmaları en önem
verdiğimiz konular arasındadır. Amaçlarımız doğrultusunda; laboratuarlarımız
her türlü deney ve çalışmayı yapabilecek donanıma, gerekli alt yapıya ve
güvenlik koşullarıyla Avrupa ve Dünya standartlarına sahiptir. Öğrencilerimiz
derste gördükleri bilgiyi laboratuarda deney ve gözlem yaparak olayları
yorumlatan, günlük hayatla bağlantı kurdurabilen birer birey olarak
yetiştiririz. Öğrencilerin deney yaparken hem bireysel hem de grup
çalışmalarında görev alacaklardır. Merak ettikleri konuları inceleme fırsatı
bulup, çevrelerinde gelişen olayları daha dikkatli gözlemleyebileceklerdir.
Öğrencilerin teknolojik gelişmeleri, sorgulamaları, araştırmaları, kendi
ürünlerini ortaya koymaları ve paylaşmaları beklenmektedir.